Monday, October 26

Luftslott

Jag är inte på fötter än,
Jag är inte perfekt
Det finns nog många saker
jag borde ha upptäckt
Jag försöker att känna
Har bara tomhet kvar
Den lilla flicka jag var
Var blev hon av?


Är läxan man lär sig
att falla hårt till botten?
Och det man tar med sig att
man måste ta sig upp igen?
Tänk om jag faller en gång till
Vad tjänar då allt detta till
Tänk om jag inte orkar
eller inte vill?

Jag skrev ett brev till Karma
Varför fick jag det här?
Var det inte bättre om jag
dog, då och där?
Kunde du inte sparat mig
lite smärta, och mörker och så
Har jag inte tillräckligt
med ensamhet ändå?


Är läxan man lär sig
att falla hårt till botten?
Och det man tar med sig att
man måste ta sig upp igen?
Tänk om jag faller en gång till
Vad tjänar då allt detta till
Tänk om jag inte orkar
eller inte vill?

Jag har fått höra att
Det läker nog med tiden
Så var försiktig och
ta ingenting för givet
Men jag är inte naiv,
jag valde dig att lita på
Du var den hörnsten som
jag byggde mina drömmar på


Är läxan man lär sig
att falla hårt till botten?
Och det man tar med sig att
man aldrig tar sig upp igen?
Tänk om jag faller en gång till
Tänk om jag inte räcker till
Om energin tar slut
Vart tar jag vägen då?

Har du inte lärt dig nu
att studsa upp på fötter?
Och att du aldrig riktigt
lämnar dina rötter?
Jag vill inte glömma
Jag vill inte tyna bort
Vill bara låtsas och drömma
Och bygga mina luftslott


Är läxan man lär sig
att falla hårt till botten?
Och det man tar med sig att
man måste ta sig upp igen?
Tänk om jag faller en gång till
Vad tjänar då allt detta till
Tänk om jag inte orkar
Tänk för att jag inte vill

3 comments:

  1. Translation as follows.

    Verse 1:
    I'm not on my feet yet,
    I'm not perfect
    There's probably many things
    I should have discovered
    I am trying to feel
    Have only emptiness left
    The little girl I was
    What happened to her?

    CHORUS:
    Is the lesson you learn
    to fall hard to the bottom?
    And what you learn from it
    is you have to fight your way up again?
    What if I'll fall one more time
    What purpose does this serve
    What if I can't bear it
    or don't want to?

    Verse 2:
    I wrote a letter to Karma
    Why did I get this?
    Wouldn't it be better if
    I'd died, then and there?
    Couldn't you have saved me
    a bit of pain, and darkness and so
    Don't I have enough of
    loneliness as it is?

    CHORUS

    Verse 3:
    I've been told that
    It will go away with time
    So just be careful and
    don't take things for granted
    But I am not naive,
    I chose you to trust
    You were the cornerstone that
    I built my dreams on

    CHORUS:
    Is the lesson you learn
    falling hard to the bottom?
    And what you learn from it
    is you can't ever get up again?
    What if I'll fall one more time
    What if I won't be enough
    What if my energy runs out
    Where will I go then?

    Verse 4:
    Haven't you learned by now
    to bounce back on your feet?
    And that you never really
    leave your roots?
    I don't want to forget
    I don't want to fade away
    I just want to pretend and to dream
    And to build my castles in the air

    CHORUS
    Imagine I don't want to

    ReplyDelete
  2. Ja! Kunde inte sagt det bättre själv! ^^

    ReplyDelete

For Dust And Memories